Masło na wagę złota? Ceny tego jednego produktu oszalały przed świętami.


Kostka masła nawet powyżej 10 złotych? Taki cenowy odlot mamy już w niektórych osiedlowych sklepach. W wielu placówkach handlowych trzeba płacić 9,50 zł. Od stycznia do końca października ceny masła w sklepach urosły średnio o 2 proc. rok do roku, jednak w ciągu ostatnich kilku miesięcy wzrosty były już mocno dwucyfrowe...

Widać, że w całym listopadzie produkt ten zdrożał o ponad 29 proc. w skali roku. W pierwszych dniach grudnia wzrost przekroczył już 30 proc. Silny wzrost cen masła to wynik tego, co dzieje się na rynku mleka. Produkcja okazała się niższa od oczekiwań, zwłaszcza w krajach UE, ale też w Nowej Zelandii, USA i Australii.

Cena w skupie wzrosła w październiku do 220 zł za hektolitr, czyli o 10 proc. w dwa miesiące. W dodatku przetwórcy skupili się bardziej na produkcji alternatywnych przetworów mlecznych, np. mleka odtłuszczonego czy sera, a mniej na maśle.

Allegro w starciu o portfel Polaka

Na popularnym serwisie sprzedażowym Allegro można znaleźć szeroką gamę ofert na masło, w tym popularne marki, takie jak Łowickie czy Mlekovita. 

Przykładowo Masło Polskie Ekstra Mlekovita (200 g) kosztuje 8,79 zł, Masło Extra Łowickie (200 g) dostępne jest za 9,89 zł, Masło Łaciate Osełka (500 g) można kupić za 21,99 zł.

W przypadku masła na Allegro należy jednak pamiętać o doliczeniu kosztów dostawy, które mogą wynosić od kilku do kilkunastu złotych, chyba że wybierzemy opcję odbioru w punkcie lub skorzystamy z programu Smart.

Ceny masła w sklepach stacjonarnych

W sklepach tradycyjnych, takich jak Biedronka czy Lidl, ceny masła różnią się w zależności od marki i promocji. 

Masło Mlekovita (200 g) kosztuje około 8,49 zł. Masło Mleczna Dolina (200 g) dostępne jest w cenie 7,69 zł, z promocją 3+1 gratis. Osełka Łaciata (500 g) kosztuje od 19,99 zł do 22,99 zł, w zależności od sklepu.

Ceny w sklepach mogą być bardziej konkurencyjne w przypadku promocji, które często obejmują produkty spożywcze. Dodatkowo, nie ma konieczności ponoszenia kosztów dostawy, co wpływa na końcową cenę.
Redakcja

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza