Pozycjonowanie stron pomaga twórcom w pozyskiwaniu nowych czytelników. Stosowanie zasad SEO pomaga autorom witryn zmieniać swoje treści w materiały przyjazne nie tylko dla nowych odbiorców, ale także dla algorytmów wyszukiwarek. W efekcie, wysokiej jakości treści są chętniej promowane przez wyszukiwarki i mają szansę na szybsze uzyskanie nowego grona czytelników. Zasady SEO są na tyle proste i szybkie, a ich efekty na tyle spektakularne (mierzone w tysiącach lub setkach tysięcy nowych odbiorców), że warto wgryźć się w temat i dowiedzieć się o nich nieco więcej.
Sprawdźmy, jakie są podstawowe zasady SEO dla początkujących, które można zastosować już teraz.
Tytuł strony
Tytuł to pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy potencjalnym czytelnikom. Jest to skuteczny mechanizm przyciągania nowych odbiorców i szansa na wyróżnienie się artykułu spośród ogromu dostępnych treści. Odpowiednio napisany tytuł powinien zawierać krótkie podsumowanie tego, co można w nim znaleźć. Zwykle długość tytułu wynosi od 50 do 60 znaków, a w Internecie można znaleźć wiele narzędzi, które pozwalają kontrolować długość i adekwatność tytułu oraz zwizualizować, jak przygotowany tytuł będzie wyglądał w wyszukiwarce.
Uwzględnij w tytule artykułu jedno ze słów kluczowych. Jest to jedna z podstawowych i łatwych w użyciu sztuczek SEO. Ważne jednak, aby słowo kluczowe było użyte w sposób naturalny. Świetnym przykładem przyciągającego tytułu jest “darmowe gry kasyno bez logowania”, który w kilku słowach dobrze oddaje to, co można znaleźć na stronie.
Opis
Zadaniem opisu meta jest pomoc wyszukiwarkom w zrozumieniu treści zawartych w artykule. Taki opis powinien mieć długość około 155 znaków i zawierać nie tylko krótki opis tego, co znajduje się na stronie, ale także elementy CTA (“call to action”), które zachęcają odbiorców do kliknięcia linku w wyszukiwarce i przejścia do strony. Często opisy meta mają znacznie większe znaczenie dla odbiorców niż sam ranking strony. W opisie meta warto uwzględnić jedno lub dwa słowa kluczowe. Ważne jednak, aby były one umieszczone w sposób naturalny. Na przykład: opis najważniejszej informacji.
Nagłówki i struktura
Zastosowanie nagłówków (H1, H2, H3) to jeden z najlepszych sposobów na nadanie stronie przejrzystej struktury i ułatwienie czytelnikom nawigacji po stronie. Zastosowanie odpowiednich nagłówków sprawia, że strona wizualnie staje się bardziej przystępna i przejrzysta. Głównym nagłówkiem jest H1 (umieszczany jest najczęściej na górze strony), natomiast H2 i H3 pozwalają podzielić tekst na logiczne części. Tworząc strukturę nagłówków, warto upewnić się, że niektóre z nich posiadają słowa kluczowe i są odpowiednim podsumowaniem tego, co można znaleźć w danej części artykułu. Na przykład, tworząc nagłówek Vulkan Vegas logowanie, należy zadbać o stworzenie treści, które odpowiedzą na wszystkie pytania czytelników, dotyczące procesu logowania się na konto w serwisie.
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe są jednym z najczęściej powtarzających się elementów SEO. To właśnie dzięki słowom kluczowym wyszukiwarki mogą łatwiej odnajdywać odpowiednie i trafione treści i proponować je czytelnikom. Wyszukiwarki stosują zaawansowane algorytmy, które potrafią odpowiednio klasyfikować treści właśnie według słów kluczowych i co ciekawe, dodawanie słów kluczowych w losowych miejscach, w sposób, który nie jest naturalny, nie jest najlepszym pomysłem. Wyszukiwarki posiadają swoje sposoby na unikanie treści uznawanych za spam lub artykułów, które posiadają zbyt wiele słów kluczowych — takie treści nie są przez algorytm uznawane za przydatne.
Wybór odpowiednich słów kluczowych jest nomen omen kluczem do sukcesu. W tym celu można skorzystać z licznych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, których odbiorcy najczęściej poszukują i dopasowanie tworzonych treści pod oczekiwania czytelników. Słowa kluczowe można następnie umieszczać w strategicznych miejscach na stronie (oczywiście w naturalny sposób) — tytule, opisie meta, nagłówkach oraz rozsiane po całym artykule.
Linki (wewnętrzne i zewnętrzne)
Linki to niezwykle silne narzędzie SEO, które może pomóc w budowaniu autorytetu strony i zachęcić czytelników do odwiedzania innych podstron i artykułów w witrynie. Link dzielimy na wewnętrzne, czyli odsyłające czytelnika do innych treści w obrębie danej strony lub zewnętrzne, które przenoszą odbiorcę do zupełnie innej strony, w której można znaleźć więcej informacji na omawiany temat. Celem linków wewnętrznych jest przede wszystkim zbudowanie struktury strony, natomiast linki zewnętrzne ułatwiają budowanie autorytetu i wiarygodności strony. Tu jednak także liczy się umiar — nie warto przesadzać z ilością linków.
Dodając link wewnętrzny, warto umieścić go w odpowiedniej “kotwicy” (ang. anchor), która będzie zawierała jedno ze słów kluczowych strony, do której się odnosi. Bardzo pożądane jest budowanie linków zewnętrznych, które przekierowują czytelnika ze wiarygodnej i renomowanej strony na naszą stronę. W tym celu należy zadbać o tworzenie przydatnych i wysokiej jakości treści, które będą chętnie udostępniane przez innych.
Zdjęcia
Strony zawierające dobrej jakości obrazy i zdjęcia od razu zyskują dodatkowe punkty w oczach odbiorców. Dzięki temu treści wyglądają przyjaźniej dla oka, ale same obrazy są też dodatkową szansą na zaistnienie w wynikach wyszukiwania grafiki. Aby sprawić, że zdjęcia i grafiki będą widoczne dla wyszukiwarek, należy zadbać o dodanie opisu do sekcji “alt text”, którą można znaleźć we właściwościach obrazka na stronie. Dodanie słowa kluczowego do tekstu alternatywnego pomaga w odnalezieniu go przez wyszukiwarki, a nic tak skutecznie nie przyciąga wzroku czytelników, jak piękne zdjęcie lub obrazek.
Równie istotne jest zadbanie o odpowiedni rozmiar i wielkość zdjęcia. Zbyt duże i ciężkie grafiki skutecznie spowolnią czas ładowania się strony, a w czasach, gdy chcemy w kilka sekund uzyskać dostęp do informacji, każda dodatkowa sekunda przeznaczona na ładowanie strony jest na wagę złota.
Tags:
Reklama