Usługa "Umów wizytę w urzędzie skarbowym" pozwala podatnikowi zaplanować spotkania w dogodnych dla niego terminie i godzinie. Ułatwia to załatwianie spraw oraz zwiększa komfort i bezpieczeństwo klientów, którzy mogą załatwić swoją sprawę bez czekania w kolejce.
Jak często i w jakich sprawach umawiamy wizyty
Podatnicy wiele spraw załatwiają przez Internet, korzystają z coraz szerszego katalogu usług elektronicznych oferowanych przez Krajową Administrację Skarbową na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli jednak zdecydujemy się pójść do urzędu skarbowego, powinniśmy umówić wizytę.
Od uruchomienia usługi w całym kraju, zarezerwowano już ponad 7,5 mln wizyt, a w Zachodniopomorskiem zarejestrowano 326,4 tys. wizyt.
Najczęstszym powodem wizyty w urzędzie skarbowym są sprawy związane z podatkami majątkowymi, rejestrowaniem umów kupna-sprzedaży oraz chęć uzyskania potrzebnych zaświadczeń.
Jak umówić wizytę
Najszybszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:
- wybór województwa oraz urzędu
- wybór sprawy do załatwienia,
- wybór daty i godziny,
- podanie danych i numeru kontaktowego.
7,5 mln wizyt w całej Polsce umówiono dotychczas za pomocą usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym".
W Zachodniopomorskiem zarejestrowano prawie 326,5 tys. wizyt. Nowością jest możliwość umówienia wizyty przez formularz online na 21 dni do przodu.
Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją o m.in. stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty.
Aktualnie przez formularz online można już umówić wizytę, której termin przypada w ciągu najbliższych 21 dni, a nie jak dotychczas 14-tu.
Przypominamy również o trwającym badaniu ankietowym. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzyma po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki co należy poprawić w pracy urzędów, aby były jeszcze bardziej przyjazne klientom. Zachęcamy do udziału w ankiecie.