We środę 29 lipca w ogólnopolskich mediach pojawiła się informacja w sprawie blokady TikToka i AliExpress.
TikToka to mobilna aplikacja internetowa, której główna funkcjonalność polega na możliwości wysyłania bardzo krótkich (do 1 min.) materiałów wideo, w założeniu treścią zbliżonych do teledysków muzycznych. Została utworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016. Dostępna w kilkudziesięciu wersjach językowych.
Z kolei AliExpress to chiński serwis sprzedażowy, należący do Alibaba Group. Został uruchomiony w 2010 roku, jako platforma poświęcona wyłącznie sprzedaży detalicznej.
Resort cyfryzacji skomentowało doniesienia W sieci pojawił się artykuł, według którego rząd w tajemnicy pracuje nad specjalnym prawem, które pozwoli na zablokowanie w Polsce działania niektórych mediów społecznościowych i serwisów sprzedażowych. To nieprawda!.
Zapewniamy: rząd, w tym Ministerstwo Cyfryzacji, nie pracuje nad przepisami, które miałyby umożliwić zablokowanie jakichkolwiek mediów społecznościowych w Polsce (w tym Tik Toka), czy też jakichkolwiek serwisów sprzedażowych (w tym AliExpress). To fake news!