Nie ma co się czarować. Samo założenie strony internetowej nie jest gwarancją sukcesu. Wystarczy spojrzeć na to racjonalnie. Nawet jeśli posiadasz fenomenalny produkt to musisz powiadomić świat o jego istnieniu. Przedsiębiorcy często przybierają idealistyczną postawę, która może utrudnić im wypromowanie swojej marki. W konsekwencji przeznaczają niemal cały budżet na budowę witryny, a na reklamę pozostają im resztki. W idealnych okolicznościach podejście powinno być całkowicie odwrotne. Ciekawe i merytoryczne teksty stanowią pierwszy krok na drodze do pozyskania większego ruchu na stronie internetowej. Do pełni sukcesu brakuje jeszcze skuteczniej optymalizacji z myślą o pozycjonowaniu stron internetowych.
Jak definiować SEO copywriting?
Klasyczne podejście do pisania tekstów różni się od standardów obowiązujących w sieci. Drukowane czasopisma często czyta się od deski do deski. Z kolei w internecie można przybrać bardziej selektywną postawę wobec dostępnych publikacji. Odbiorca w ciągu ułamka sekundy decyduje czy poświęci swój czas na przeczytanie choćby fragmentu artykułu, czy pominie go i będzie szukać interesujących treści w innym miejscu. Na jego ocenę sytuacji wpływają grafiki, tytuł oraz pierwszy akapit, czyli lead. Te wszystkie zasady zostały skupione w ramach webwritingu. Dodatkowo teksty mogą zostać wzbogacone o aspekty techniczne przyczyniające się do skutecznego pozycjonowania stron. Za to odpowiada SEO copywriting.
Kto może zostać wprawnym copywriterem?
Z pozoru mogłoby się wydawać, że tworzenie tekstów do internetu nie może być wielkim wyzwaniem. Takie przekonania mogą wynikać z tego, że rynek pracy jest przepełniony twórcami, którzy traktują copywriting jako dobry sposób na dodatkowy zarobek po godzinach. Od takiej postawy do mistrzostwa w posługiwaniu się słowem jest jednak bardzo daleka droga. Idealny autor musi łączyć w sobie ciekawość dziennikarza, błyskotliwość marketera i takt PR-owca.
Copywriter musi również wykazać się sporymi pokładami empatii, ponieważ będzie tworzyć treści przeznaczone dla szerokiego spectrum branż. Jednego dnia może pisać o armaturze łazienkowej, kolejnego o medycynie estetycznej, a jeszcze później o motoryzacji. Każda realizacja wymaga zrozumienia toku myślenia grupy docelowej. Należy mówić językiem odbiorców, przedstawiając im cechy oraz korzyści wynikające z posiadania danego produktu. Dodatkowo nie można również pominąć pogłębionego researchu. To mogłoby się wydawać oczywiste, ale niektórzy twórcy nie mają zielonego pojęcia o czym piszą. Zależy im wyłącznie na przekroczeniu wyznaczonej liczby znaków, za które otrzymają wynagrodzenie.
Tekst musi zostać nasycony frazami kluczowymi, które są filtrowane przez roboty Google i tym samym odpowiadają za pozycję w wynikach wyszukiwania. Z drugiej jednak strony treści nie mogą być przeznaczone wyłącznie dla algorytmu. Często będą docierać również do ludzi, którzy mają zgoła odmienne oczekiwania. W związku z tym należy zadbać o ciekawy styl formułowania wypowiedzi, a także wartość merytoryczną.