Rozpoczęcie procesu przygotowawczego dla tego zadania było możliwe dzięki zatwierdzeniu we wrześniu tego roku przez Ministerstwo Infrastruktury Programu Inwestycji dla tego zadania. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 27 miesięcy na wykonanie opracowań projektowych. Realizacja inwestycji powinna zakończyć się do 2026 roku. W ramach drogowego projektu zostaną również badania geologiczne, hydrogeologiczne i geofizyczne.
Odcinek Radziszewo – Gryfino DK 31 przebiega w 80% przez teren zabudowany następujących po sobie miejscowości Radziszewo, Daleszewo, Nowe Brynki i Czepino. Budynki w miejscowościach znajdują się bardzo blisko jezdni, a droga jest kręta.
W sytuacji wzrastającego ruchu drogowego, który w 2015 roku wynosił 7,5 tys. pojazdów na dobę powoduje zarówno znaczące wydłużanie czasu przejazdu tym odcinkiem DK31, jak i również negatywne oddziaływania na mieszkańców związane z hałasem, obniżonym poziomem bezpieczeństwa, czy drganiami.
Dodatkowym elementem wymagającym również przebudowy jest węzeł drogowy Radziszewo, łączący DK31 z autostradą A6, który powstał jeszcze w latach 30. ubiegłego wieku. Węzeł ten nie posiada pasów włączeń i wyłączeń, a parametry łącznic nie odpowiadają obecnym przepisom, przez co prędkość na autostradzie w jego rejonie jest ograniczona do 90 km/h.
Uwarunkowania związane z obecnym przebiegiem DK31 sprawiają, iż jedyny rozwiązaniem powyższych problemów jest budowa nowego przebiegu DK31 na tym odcinku, omijającego miejscowości przy obecnej drodze krajowej. Będzie to jednojezdniowa drogą klasy GP o przekroju 1x2.
Odcinek będzie się rozpoczynał od węzła Radziszewo, a kończył na włączeniu w obwodnicę Gryfina.
W ramach inwestycji przewidziana jest również przebudowa węzła drogowego Radziszewo tak, aby spełniał współczesne wymagania.
Tags:
Gryfino