Podsumowanie drugiego roku pracy nad projektem Erasmus +


W ostatnim liście pisaliśmy o bieżących pracach nad projektem. Dziś czas na podsumowanie tegorocznych działań.

Od 10 do 14 października 2016r gościliśmy w naszej szkole 17- osobową delegację uczniów i nauczycieli z Francji oraz 4- osobową delegację z Grenlandii. W tym czasie miała miejsce intensywna wymiana informacji i doświadczeń, m.in. odbył się „Wieczorek polski” z rodzicami i Burmistrzem Gminy Chojny zorganizowany w szkole z degustacją polskich potraw, wspólny taniec w ramach aktywnych przerw, zwiedzanie Geoparku w Moryniu, Parku Narodowego Ujścia Warty w Słońsku, Firmy Poldanor - Biogazownia Bara, Krzywego Lasu i Przechowalni Nasion w Nadleśnictwie Gryfino.

Nasi goście uczestniczyli również w szkolnym apelu i przedstawieniu zorganizowanym z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

W ramach rewizyty w dniach 27 -31 marca 2017r. delegacje uczniów wraz z nauczycielami chojeńskiego gimnazjum pojechały na Grenlandię i do Francji. (Przedstawiciele chojeńskiego gimnazjum odwiedzili Grenlandię i Francję)

Grenlandię odwiedziło czworo przedstawicieli naszej szkoły. Podróż była wieloetapowa i bardzo ekscytująca. Na miejscu uczniowie wraz z nauczycielami uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych, grali w piłkę nożną na śniegu, łowili ryby po czym przygotowywali je do spożycia, podczas spacerów podziwiali ogromne lodowce i górę zwaną „Twarzą śpiącego mężczyzny”, jeździli psim zaprzęgiem, kładami i skuterami śnieżnymi , odwiedzili oczyszczalnię wody oraz obserwowali prace w przetwórni ryb Royal Greenland, próbowali regionalnych potraw z dorsza, halibuta, wieloryba, narwala, foki i renifera.

Do Francji pojechało siedemnastu przedstawicieli naszej szkoły. Na miejscu uczniowie brali udział w zajęciach lekcyjnych, odwiedzili jedną z najsłynniejszych stadnin koni we Francji w mieście Sain-Lo, obserwowali wielki przypływ w Saint Martin , spotkali się z władzami miasta w miejskim ratuszu oraz próbowali francuskiej kuchni podczas wieczorku szkolnego. W drodze powrotnej odwiedzili Paryż.

Praca nad projektem to nie tylko międzynarodowe spotkania, ale również szkolne działania w ramach których dzięki uprzejmości rodziców powstał ogród skalny w szkolnym parku gimnazjalisty oraz zasadzone zostały trzy drzewa magnolii. Jesienią uczniowie pracowali nad polsko-angielskimi broszurami o florze, faunie i minerałach w naszym otoczeniu, wiosną wykonali prezentację multimedialną pt. „Bionika i biogeometria”. Wszystkie szkoły wymieniły się kalendarzami dokumentującymi prace nad projektem oraz wspólnie, podczas spotkania we Francji, stworzyły czterojęzyczne ulotki o tematyce ekologicznej swojej szkoły i regionu.

Podróże, spotkania i działania, jakie mają miejsce podczas trwania tego projektu owocują poszerzeniem widomości na temat środowiska naturalnego i możliwości zrównoważonego rozwoju. Umożliwiają poznanie kultury krajów partnerskich, nawiązanie nowych i trwałych znajomości, uczą pracy zespołowej, są dobrą motywacją do nauki języków obcych. Pozostawiają niezapomniane wrażenia.

Gimnazjum im. Janusza Korczaka w Chojnie

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza