Dobiega końca prowadzone w szkole wdrożenie innowacji pedagogicznej "Nie czuję, że programuję", dotyczące wprowadzania podstaw programowania wśród uczniów klasy drugiej i czwartej. Pomysłodawcami innowacji była nauczycielka zajęć komputerowych Dorota Dobak-Hadrzyńska oraz lider edukacji wczesnoszkolnej pani Jolanta Łosowska.
Podczas nieszablonowych zajęć dzieci uczyły się kodowania pozycji i ruchu obiektów w salach lekcyjnych na edumapach, oraz na boisku szkolnym. Realizowały zajęcia z robotyki, podczas których poznawali współczesne roboty edukacyjne oraz ćwiczyli sterowanie programem i głosem robotami, wykonanymi przez ucznia klasy szóstej - Wojciecha Grzegorzewskiego. Budowali algorytmy podstawowych czynności na lekcjach przedmiotowych: matematyce, muzyce i przyrodzie. Pisali pierwsze instrukcje w języku blokowym Scratch na lekcjach oraz podczas dodatkowych godzin koła komputerowego.
Nauczyciele brali udział w specjalistycznych konferencjach i warsztatach, także e-lerningowych, przygotowanych przez Stowarzyszenie Nauczycieli Mistrzów Kodowania i Kuratorium, które jest opiekunem tego pilotażowego projektu. Od września wszystkie szkoły będą wprowadzać to nowoczesne zadanie do swoich programów edukacyjnych.
Dorota Dobak-Hadrzyńska
fot. DoDoHa i J. Łasowska
Maciej Aleksa koduje kolory kostki rubika
Klasa IIa koduje za pomocą kart kodowych
Wojciech Grzegorzewski z robotem