Każde przedsiębiorstwo w pewnym momencie dochodzi do punktu, w którym zastanawia się, jak dalej je rozwijać. Jak optymalizować pracę, a przy tym generować większe dochody? Klucz leży w systemie CRM (Customer Relationship Managment), strategii biznesowej skoncentrowanej na długofalowych relacjach z klientem oraz utrzymaniu jego lojalności.
Czym jest CRM?
CRM to zarządzanie relacjami z klientem i okazjami sprzedażowymi w szerokim tego słowa znaczeniu. Program CRM jako narzędzie informatyczne służy do automatyzacji i koordynacji planów biznesowych. Dzięki temu pracownicy działów marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta mają dostęp do wszelkich potrzebnych informacji i mogą skutecznie pracować.Cele systemu CRM:
- zwiększenie przychodów
- zwiększenie udziału w rynku
- skuteczne budowanie więzi z klientem
Punkt widzenia klienta
Koncepcja CRM zakłada, że lepiej zdobyć, utrzymać i rozwijać współpracę ze stałym klientem niż nieustannie pozyskiwać nowych. Chodzi o stworzenie takiej kultury biznesowej, która pozwoli na analizę potrzeb klienta, nawiązywanie trwałych relacji, a odejście od zaspokajania jedynie własnych celów.Oprogramowanie CRM to coś więcej niż software, to również narzędzie realizacji celów przedsiębiorstwa, zgodnych z wcześniejszą strategią biznesową firmy. Można powiedzieć, że CRM to język potrzeb firmy, przełożony na aplikację.
Wygoda i nowoczesność
ChromeCRM jest nowoczesnym systemem zarządzania relacjami z klientami. CRM online to narzędzie hostowane, które jest dostępne przez przeglądarkę internetową.Zalety CRM online:
- jeden scentralizowany system, który można zintegrować z innymi urządzeniami,
- stały dostęp do wszystkich danych z dowolnego miejsca i o dowolnej porze,
- elastyczność – system CRM jest dopasowany do potrzeb Twojej firmy,
- kwestie techniczne ograniczone do minimum,
- możesz skoncentrować się na własnej działalności i nie myśleć o konfiguracjach.
Szybkie i długotrwałe efekty
Chrome CRM możesz uruchomić od razu, bez kosztów związanych ze sprzętem, licencją oprogramowania czy infrastruktury. Dane w oprogramowaniu CRM są bezpieczne, a użytkowanie programu jest intuicyjne. CRM dostępny jest dla wszystkich, a odpowiednie informacje znajdują się od razu w miejscach do tego przeznaczonych.Dedykowane i czytelne wdrożenie
Gwarantem powodzenia strategii CRM i osiągnięcia planowanych zysków jest skuteczne przeszkolenie pracowników.Implementacja Chrome CRM w Twojej firmie dokonuje się na podstawie:
- Twojej analizy oczekiwań wobec CRM,
- konfiguracji systemu i importu danych,
- przygotowaniu odpowiednich dokumentów,
- powiązania oprogramowania CRM z innymi systemami,
- szkolenia pracowników.
Sukces z CRM
Gwarantem powodzenia jest wypracowanie odpowiedniej kultury organizacyjnej na podstawie koncepcji CRM:1. Dbałość o aktualność informacji dotyczących relacji z klientami i okazji sprzedażowych.
2. Wypracowanie dobrych praktyk celem skutecznej współpracy między działami.
3. Przeniesienie dobrych praktyk z CRM na grunt firmy – używanie ich w sposób kompleksowy.
4. Zarządzanie biznesem pod kątem wskaźników (trendy, KPI), możliwych dzięki danym z CRM
Efekty i sukces
Oprogramowanie CRM to rozwiązanie dla tych, którzy swój biznes chcą windować w górę i zyskać zwrot z inwestycji.Sprawdź CRM: http://www.chromecrm.com/crm/
Tags:
Biznes