Mimo nieustannych ostrzeżeń i apeli nadal starsze osoby stają się ofiarami oszustów, działających metodą na tzw." wnuczka" Oszuści bez najmniejszych skrupułów wykorzystując podeszły wiek lub łatwowierność seniorów okradają ich z oszczędności całego życia.
Wczoraj oraz w dniu dzisiejszym Gryfinie dali o sobie znać oszuści działający metodą „na wnuczka". Tym razem zastosowali metodę „ na syna" .Ofiarą przestępców padła starsza pani, która wypłaciła z banku i przekazała oszustom 84 tys. zł.
Na telefon stacjonarny zadzwonił do niej mężczyzna,która przedstawił się jako syn pokrzywdzonej.Oświadczył jej,że potrzebuje pilnej pomocy finansowej ponieważ uległ wypadkowi drogowemu a pieniądze są mu potrzebne na zapłacenie za rozbity samochód młodej kobiety,która nie zgłosi wtedy sprawy na policję.Po pieniądze ma przyjść kolega,który jest policjantem.Mieszkanka naszego miasta w dniu wczorajszym przekazała oszustom kwotę 60 tys. zł a w dniu dzisiejszym kolejne 24 tys.O tym,że została oszukana zorientowała się po kilku godzinach.
W rzeczywistości dzwoniący nie mają nic wspólnego z policją są przestępcami , których celem jest wzbogacenie się kosztem ludzkiej krzywdy.
Policja po raz kolejny przypomina:
- zawsze kierujmy się zasadą " ograniczonego zaufania",
- w przypadku prośby o nagłą pożyczkę poprośmy o osobisty kontakt z osobą podającą się z naszego krewnego,
- skontaktujmy się z innymi członkami rodziny w celu zweryfikowania "tragicznej" informacji , która miała być powodem pożyczki,
- pamiętajmy, aby zawsze o swoich podejrzeniach powiadomić Policję,
- ostrzegajmy seniorów i mówmy im, co należy robić w takich sytuacjach,
- zaś przy próbie podszywania się pod funkcjonariuszy - natychmiast należy skontaktować się z najbliższą jednostką policji,
- pamiętajmy, że Policjanci nigdy nie proszą o branie kredytów w ramach pomocy w działaniach operacyjnych ! Żaden funkcjonariusz nie może też żądać ani przyjmować pieniędzy za prowadzoną sprawę.
- zawsze upewnijmy się, że w prawidłowy sposób rozłączyliśmy rozmowę z naszym rzekomym krewnym, który potrzebuje pomocy. Dopiero jak będziemy pewni, że rozmowa jest całkowicie zakończona a w słuchawce słychać poprawny sygnał rozłączenia ( najlepiej odczekać jeszcze dla bezpieczeństwa 2- 3 minuty) i dopiero wtedy można wybrać kolejny numer np. na policję.
Źródło: KPP Gryfino