Uczniowie klasy trzeciej z Czelina zajęli pierwsze miejsce w konkursie „Systematyczność monitoringu przyrodniczego”. Konkurs zorganizowany był w ramach projektu „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE”.
Organizatorem konkursu był Lider Projektu - Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. W konkursie mogły wziąć udział szkoły z całej Polski, które zarejestrowały się na platformie EDUSCIENCE. Zadaniem uczniów było systematyczne prowadzenie monitoringu przyrodniczego (tj. obserwacji meteorologicznych i przyrodniczych) oraz umieszczanie danych w postaci raportów na portalu To już trzecia edycja konkursu. Poprzednie dwie edycje również zakończyły się sukcesem uczniów naszej Szkoły. Uczniowie obecnej klasy trzeciej realizują zadania projektu od 2012 r. Dane z obserwacji uczniów można śledzić na mapkach umieszczonych na portalu www.eduscience.pl. w zakładce Monitoring przyrodniczy.