Popularny w naszym regionie dostawca energii elektrycznej, firma Enea, zmienia numery kont bankowych. Klienci firmy nowy numer konta bankowego otrzymają na najbliższych fakturach.
W marcu w artykule Jesteś klientem Enea? Uważaj na fałszywe rachunki za prąd! opisaliśmy próby oszustwa i podszywania się pod firmę Eena. Fałszywe rachunki otrzymywali między innymi przedsiębiorcy, pisma oraz ich treść była identyczna jak te z Enei.
- Płatności Klientów indywidualnych będą obsługiwane przez bank Pekao SA, biznesowych przez PKO BP. Dodatkowo firma przygotowała udogodnienia przy dokonywaniu płatności. Od 1 czerwca Klienci Enei z obszaru szczecińskiego otrzymywać będą faktury za energię elektryczną z nowym numerem konta. Jest to związane ze zmianą rachunku bankowego przez firmę oraz uruchomieniem szeregu udogodnień dla Klientów - informuje rzecznik firmy Sławomir Krenczyk - Enea prosi Klientów o aktualizację numerów kont i zwrócenie szczególnej uwagi, aby uniknąć pomyłek w księgowaniu płatności. Firma ostrzega również przed oszustami, wysyłającymi nieprawdziwą korespondencję i w razie wątpliwości zachęca do kontaktu z infolinią 611 111 111.
Jak sprawdzić autentyczność numeru konta bankowego na fakturze?
Autentyczność numeru rachunku, w przypadku Klientów indywidualnych i małego biznesu, można sprawdzić poprzez porównanie numeru konta widniejącego na otrzymanej fakturze
z poniższym wzorem:
AA1 2 4069 6001 6 BDD DDDD DDDD DD
- - AA – cyfry kontrolne losowo nadawane przez bank;
- - 12406960016 – stała część numeru konta dla Klientów Enei z obszaru szczecińskiego;
- - B - cyfry charakteryzujące rodzaj umowy z Klientem;
- - DDDDD…. – cyfry zawierające indywidualne dane identyfikujące Klienta;
Klienci biznesowi ewentualne wątpliwości mogą wyjaśnić bezpośrednio ze swoim doradcą.
Najwygodniejszym sposobem zapłaty rachunku za energię elektryczną jest przelew elektroniczny lub bez prowizyjna zapłata gotówką, którą Klienci indywidualni Enea posiadający nowe faktury mogą zrealizować w oddziałach banku Pekao SA.
Od 1 lipca Enea udostępni swoim Klientom kolejne możliwości rozliczania się ze spółką. Dzięki uruchomieniu e-BOK-a czyli Elektronicznego Biura Obsługi Klienta a także e-fakturze, większość spraw z Eneą będzie można załatwić nie wychodząc z domu.
W związku z wprowadzonymi zmianami, wydruk i wysyłka faktur nastąpi nieco później niż zazwyczaj. Z tego powodu Enea przeprasza Klientów za niedogodności i prosi o wyrozumiałość.
a inne miejscowości, jakie mają numery ?? gdzie jeszcze doszło do zmiany?
OdpowiedzUsuń